19. 11. 2011.

Ljubiša Jovanović



Rođen je 1974. u Kruševcu. Živi u Jasici..
"On je zapadnomoravski iskon priobalni, tamni poeta. On je Ponoćni Vodeničar."(Tamnina)
Objavio zbirke pesama "Tamnina" i "Tri zidine crne".
Zbirka "Tri zidine crne" izašla je u produkciji Nove Poetike , izdavač Književno Izdavačka Zadruga Centar , Beograd (2011).

moravsko magleno

diglo se moravsko kolo

vilino se diglo
sestru traži...
gledam kroz prozorče
(otpalo mu krilo)
valove sa obale
a brata nađe, pa se žali
sestre brate nema
ni olujnog vetra
da maglu oteram
da maglu oteram
sestru da nađem...

gledam kroz prozorče
stao Anđeo, krilo mu jedno dade...
a drugim, gle, pokri
sav prostor, baštu golemu...
tako izdaleka
belo palo
srce,
tako od Morave
od Jasike
priča ide...
od davnina...



PONOĆNI VODENIČAR


umoran sam od uvenulog cveća i grmlja opasanog

od mrtvih ljudi, čučavci i gmizavci bogohulni
nejaki,... a silni
nekrsti besni, ratnici iskeženih zuba, goli do pojasa,
tu su
na ulici, hodaju
ponosni na nebesko crnilo, posle oluje tempere tanjira i
opanaka, okice
prigvirile, đubrište, od zlatokose
na dar, na oltar, na od prašine fine
tugujem
Mislim, to je laž
privid.................
gde si
moja Vilo...........
vrtim se u krug nemilice, nagnut, Ja drugi
Ja treći...koliko ima krugova, koliko ima nekošenih travnjaka,
nezalivenih,
koliko ima živih......
negde iza ponoći služe se kolači namazani tamom, džemom
od ispljuvaka,
zagoreli grejni
topli od poljubaca, od iznurenih ruku i pogleda iz zemljanih
posuda
Grnčaru moj......
gde si.....
zaustavi točak
zaustavi krug
zaustavi me umornog
Do Jutra obranog od Sunca........ima časovnik da drema,
usporilo, ne
svanjava, važna načeta
svira posmrtni marš, odiseju grmlja propalog, otkucaje čuješ,
jasno, srca
svog
dok ti u sobi jedino svetli ram slike za koju ni znao nisi da
postoji........
Kažem ti umoran sam....daj da se spava, iako lupa, iako se
čuje svadba iz
daleka........
violine, violine pevaju


posetite FB stranicu Katabazija-Teatar







Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.